» toevoegen aan favorieten
   » site map
porsche 914 onderdelen
Home
 
Nieuws
 
Verkoop
 
Service
 
914 Info
 
Evenementen
 
Over Arno
 
Contact
 
Links
    » 914 INFO
 
  Technische tips
 
Model info
 
Chassis nummers
 
Motor specificaties
 
Kleuren
 
 





De aangeboden onderdelen zijn slechts een greep uit het gehele assortiment!

Vraag vrijblijvend naar de overige leverbare delen.

arno wienands porsche 914 914/6 914/6 parts onderdelen www.914parts.nl nieuwe onderdelen gebruikte onderdelen boeken collectors items miniaturen minichamps vopo vwporsche vw volksporsche volks porsche tech tips technische tips porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914
914 INFO » TECHNISCHE TIPS » TECH TIP 9
 
Achterremblokken vervangen
 
Uitbouwen
 
1. Borgingsklemmen eruit trekken en borgpennen voor de remblokken naar het midden van de auto met een drevel er uitslaan

 
Let op!
Indien de remblokken hergebruikt worden, moeten ze bij uitbouw naar de behuizinghelft gekenmerkt worden
Verwisseling van de remblokken van het rechter naar het linker wiel is niet toegestaan en kan voor ongelijkmatige remwerking leiden
 
2. Remblokken met de uittrekhaak P 86 of ander gereedschap uit de remzadel trekken

 

 
Inbouwen
 
Let op!
Vette oliehoudende remblokken of blokken die diepe groeven vertonen of van de blokplaat los zijn geraakt moeten vernieuwd worden
Ook in dit geval moeten steeds alle vier de blokken vervangen worden door nieuwe
 
1. Remzuigerterugzetgereedschap P 83 tussen remzuiger zetten en licht aanspannen
Afdichtschroef aan de dekselbehuizing van de remzadel verwijderen. Contramoer losmaken en door draaien ( met de klok mee) aan de met een inbussleutel SW 4 zuiger terugzetten, hierbij voorspanning van de terugzettang behouden

 
2. Afdichtschroef aan de flenskant van de remzadel verwijderen
Hierbij moet een 3/8 verlengstuk met de daarbijbehorende 4mm inbussleutel door de boring van de achteras-draagarm ingevoerd worden
Door met de klok meedraaien van de terugstel-as, kan men de zuiger onder het aanhouden van de voorspanning van de terugstel-tang terugzetten

 
Opmerking:
Bij het type 914/6 moet aan de rechte kant de veerpoot onder afgeschroefd worden
Door het optillen van de achteras-draagarm kan een probleemloze instelling doorgevoerd worden
 
3. Remblokken in de remzadel invoeren
Let op!
Reeds gebruikte remblokken volgens hun markeringen aan de behuizinghelften inbouwen
 
4. Remblokken met de borgpennen zonder dempingveer fixeren en 0.2 mm vrijspeling op beide kanten van de remblokken instellen

 
5. Borgpennen er weer uithalen en opnieuw met de dempingveer monteren en zekeren/vastzetten
 
Let op!
Het achter-remzadel mag niet volledig uit elkaar worden gehaald omdat bij demontage van de zuiger de automatische nastelinrichting verwoest kan worden
 

 
Vrijloop instellen
 
Om een betere instelling van het vrijloop te krijgen, kan men de dempingveer uitbouwen en de remblokken met de borgpennen fixeren
 
1. Afdichtschroef aan de buitenkant van het remzadel verwijderen
Contramoer losdraaien
De vrijloop kan nu m.b.v. een 0,2mm voelerblad tussen de remschijf en het remblok worden afgesteld door de terugstel-as met een 4mm inbussleutel te verstellen

 
2. Contramoer aantrekken
Afdichtschroef aan de flenskant van de remzadel verwijderen. Hierbij moet een 3/8 verlengstuk met de daarbijbehorende 4 mm inbussleutel door de boring van de achteras-draagarm ingevoerd worden
Afstellen gebeurt door het draaien van de terugstel-as, met de 4 mm inbussleutel, zoals beschreven onder punt 1

 
4. Na eenmalige handrembediening vrijspeel controleren en indien nodig nastellen
 
5. Afdichtschroef monteren
 
Let op!
Bij inbouw van nieuwe remzadels moet het vrijloop eveneens ingesteld worden, omdat de remzadels vanwege de instel-toleranties met een grotere instelmaat uitgeleverd worden
Bovendien mag de remzadel niet bediend worden voordat de vrijloop is ingesteld
 
 
Copyright © Arno Wienands   |   Ontwerp: BerlothDesign