» toevoegen aan favorieten
   » site map
porsche 914 onderdelen
Home
 
Nieuws
 
Verkoop
 
Service
 
914 Info
 
Evenementen
 
Over Arno
 
Contact
 
Links
    » 914 INFO
 
  Technische tips
 
Model info
 
Chassis nummers
 
Motor specificaties
 
Kleuren
 
 





De aangeboden onderdelen zijn slechts een greep uit het gehele assortiment!

Vraag vrijblijvend naar de overige leverbare delen.

arno wienands porsche 914 914/6 914/6 parts onderdelen www.914parts.nl nieuwe onderdelen gebruikte onderdelen boeken collectors items miniaturen minichamps vopo vwporsche vw volksporsche volks porsche tech tips technische tips porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914 porsche 914
914 INFO » TECHNISCHE TIPS » TECH TIP 16
 
Info electronische injectie
voor type : 914/4

A) Drukvoeler
B) Brandstofpomp


A. Drukvoeler
De plaatsing van de drukvoeler in de"motorruimte is zodanig, dat de bewegingsrichting gelijk is aan de rijrichting.
Hierdoor is het mogelijk, dat b.v. door de klap bij een aan­rijding de drukvoeler beschadigd wordt, dit geschiedt wanneer door de aanrijding de terugtrekveer van de ijzeren kern te ver wordt uitgetrokken.
Om dezelfde reden moeten drukvoelers tegen harde stoten bevei­ligd worden.
Eventuele storingen kunnen niet met het testapparaat EFAW 193 of 228 vastgesteld worden. De storing is te herkennen aan de zeer slechte rijeigenschappen van de auto.
Bij een evt. motorreiniging moeten de ontluchtingssleuven of de - gaten (van de na augustus 1969 ingebouwde drukvoelers) met kleefband afgedicht worden. Dit om storingen door het binnen­treden van water te voorkomen.
Na het reinigen moet het kleefband weer weggenomen worden, daar anders het vollastmengsel zeer sterk beïnvloed wordt.

B. Brandstofpomp
De elektrische brandstofpomp heeft een kleine elektromotor, waarvan het magnetische veld gevormd wordt door enige permanente magneten (gesinterd materiaal). Deze gesinterde magneten zijn zeer gevoelig voor stoten, daarom moeten brandstofpompen voor­zichtig behandeld worden daar anders het gevaar bestaat, dat de veldmagneten versplinteren.
In extreme gevallen draait dan het anker van de pomp niet meer.


 
 
Copyright © Arno Wienands   |   Ontwerp: BerlothDesign